2022-05-05 09:20PRESSMEDDELANDE

Snabbväxande och stilsäkra näthandlaren John Henric växlar upp logistiken

Det Malmöbaserade modeföretaget John Henric ingår logistiksamarbete med Nowaste Logistics i syfte att framtidssäkra logistiken. Målet är att bli det ledande varumärket inom herrmode och nu automatiseras hanteringen i Helsingborg.

Företaget grundades 2008 av ekonomistudenterna John Ekström och Nicklas Nordbergh i student meckat Lund. Med fokus på unik design och hög kvalitet erbjuder John Henric ett brett produktutbud inom herrmode och accessoarer till en global marknad. Tyngdpunkten är dock i Europa med Sverige som största marknad.

Vi satsar på att fortsätta den resa vi inlett och för att säkerställa att vi har rätt förutsättningar i alla led så var vi i behov av att ta nästa steg logistiskt. Samarbetet vi inleder med Nowaste känns helt rätt och vi får nu den flexibilitet och skalbarhet i logistiken som krävs., säger John Ekström, Grundare och VD på John Henric.

Med en 80-procentig tillväxt under senaste året och målsättningen om att bli det ledande varumärket inom mode och accessoarer för män ingår de nu ett logistiksamarbete med Nowaste. Samarbetet innebär att Nowaste kommer ombesörja logistiken för John Henric, ett uppdrag som innebär hantering av varuflöden mot såväl butik, marknadsplattformar och konsument. Det sistnämnda står idag för cirka 70% av flödet.

Nu flyttar John Henric in i ett av Nowastes automatiserade lager för omni- och e-handelslogistik i Helsingborg. Även returhanteringen kommer ske på lagret i Helsingborg.

Det är väldigt roligt att vi får bli en del av deras resa. Det som John och Nicklas startat och drivit är ett riktigt häftigt bolag och det blir spännande att få följa med på nära håll, säger Jesper Brandin, Försäljningschef på Nowaste Logistics.

Uppstarten kommer ske under sommaren 2022.

För mer information, vänligen kontakta:

John Ekström, Grundare och VD John Henric
+46 (0) 733-26 97 59