2021-10-28 08:00PRESSMEDDELANDE

Najell växlar upp satsningen på e-handel och väljer Nowaste Logistics som logistikpartner

Det svenska babyproduktvarumärket Najell gör en stor tillväxtresa och ökar sin satsning på nya marknader. Nu väljer bolaget Nowaste Logistics som samarbetspartner för logistiken och riktar fokuset mot att utveckla sin e-handel.

Najell AB är ett familjeföretag som grundades år 2012 och är baserade i Lund, i södra Sverige. Företaget är värderingsstyrt med starkt fokus på hållbarhet och utvecklar innovativa babyprodukter för föräldrar. Med deras produkter vill Najell främja ett föräldraskap i sin urbana miljö och har bl.a. kända och prisbelönta produkter som SleepCarrier och Najell WRAP. Idag säljer Najell sina produkter både via den egna e-handeln och genom ett flertal återförsäljare runt om i världen. Bolagets största marknader är Sverige, Danmark, Frankrike, Nederländerna och Korea. Najell satsar stort på att växa globalt och planerar att expandera och förstärka närvaron i Finland, Norge och UK under nästkommande år.

Investeringen i ett nytt lager var en viktig pusselbit i vår stora e-handelssatning. Ett modernt och effektivt lager är a och o för att öka servicegraden och förbättra kundupplevelsen ytterligare. Med ökad kapacitet och snabbare leveranser kan vi göra det ännu enklare, smidigare och snabbare att shoppa på najell.com,” berättar Niklas Najafi, VD på Najell.

Sedan starten av pandemin har Najells e-handel vuxit både totalt och i andel av deras totala omsättning. Bolagets stora tillväxt är en följd av en ökad efterfrågan på flexibla produkter som hjälper föräldrar i vardagen, tillsammans med ett starkt kundfokus och en god kundnöjdhet. Nowaste Logistics kommer skapa en skalbar och mer flexibel logistiklösning för att optimera både Najells e-handels- och B2C-flöde.

“Vi är glada över ett logistiksamarbete med det nytänkande och växande bolaget Najell som har ett stort fokus på hållbarhet och kvalité. Vi kommer vara där och stötta dem i deras fortsatta utvecklingsresa”, säger David Johansson, projektledare på Nowaste Logistics.

Najell arbetar kontinuerligt med att utveckla hållbara produkter som gör livet som förälder lättare, samtidigt som de är tidlösa både i estetik och kvalité. När produkterna designas och utvecklas är Najell noga med att använda återvunna och veganska material av högsta möjliga kvalité, samt begränsa transportsträckorna så mycket som möjligt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
David Johansson
Projektledare, Nowaste Logistics