2021-07-01 05:00PRESSMEDDELANDE

Home Furnishing Nordic förlänger logistiksamarbete med Nowaste

Nordens största e-handlare inom möbler och inredning, Home Furnishing Nordic AB, en del av BHG Group, förlänger samarbetet med Nowaste Logistics.

I Home Furnishing Nordic ingår bland andra e-handelssajterna Trademax, Furniturebox, Chilli och WeGot och därtill ett fysiskt butiksnät samt ett flertal showrooms. Centrallagret, från vilket merparten av varorna flödas från, ligger i Helsingborg och försågs nyligen med solceller (Läs mer här). Det strategiska läget, med närheten till en av Nordens största containerhamnar och tillgängligheten till det europeiska motorvägsnätet, har varit anledningen till placeringen i Helsingborg. Samarbetet inleddes hösten 2015, sedan dess har Nowaste Logistics varit en del av bolagets tillväxtresa.

Home Furnishing Nordic har sedan start sett värdet i samarbete och utveckling. Vi har byggt en stark relation där vi utmanat varandra och är därför mycket glada över det fortsatta förtroendet. - Victor Strånge, Affärsansvarige Nowaste Logistics.

Home Furnishing Nordic är en del av koncernen BHG Group AB (publ) som är verksamma i Sverige, Finland, Danmark och Norge, men även i stora delar av Öst-, och Centraleuropa. BHG Group är en av Europas största e-handlare och största onlineaktören inom konsumentvaror i Norden, heminredning, byggvaror och trädgårdsprodukter och omsätter ca. 10 miljarder SEK globalt

Victor Strånge
Affärsansvarig