2024-02-28 12:41PRESSMEDDELANDE

Bread & Boxers till Nowaste och Helsingborg

B&B

Det växande logistikföretaget Nowaste Logistics har gjort klart med en ny kund. Det är e-handelsaktören Bread & Boxers som flyttar in med sitt sortiment i en av terminalbyggnaderna företaget har i Helsingborg.

Bread & Boxers designar och producerar underkläder, t-shirts och loungekläder för dam och herr och har vuxit organiskt genom försäljning i egen e-handel och via återförsäljare. Redan 2014 gick hockeyprofilen Henrik Lundqvist in som delägare i Bread & Boxers, tillsammans med grundarna Alexander Palmgren och Henrik Lindahl. Sedan två år tillbaka ingår bolaget i Online Brands Nordic AB (publ.).

Bread & Boxers kommer i början av 2025 att lägga logistiken hos Nowaste Logistics i Helsingborg. Nowaste har på tio år vuxit fram som en av landets ledande aktörer när det kommer till tredjepartslogistik, alltså när ett företag låter en tredje aktör sköta logistiken mellan sig och kunderna/butikerna. Nowaste tar hand om lager, lagerhantering, returer och transporter.

Och det finns en poäng med att låta ett riktigt proffsigt gäng som Nowaste sköta den biten åt oss, så att vi kan koncentrera oss på det vi är proffs på. Den här affären gör att vi kan vässa vårt erbjudande till våra trogna kunder, säger Alexander Palmgren.

Nowaste har vunnit utmärkelser som Årets arbetsplats (Svensk Handel), Competensumpriset och Årets Logistiketablering. Bread & Boxers kommer att husera i en av företagets terminaler längs motorvägen vid Vasatorp. Helsingborg rankas som ett av Skandinaviens bästa logistiklägen med sin närhet till kontinenten kombinerat med två motorvägar, järnväg och hamn.

Det är både inspirerande och hedrande att vi kunnat knyta ytterligare ett starkt växande och lönsamt varumärke till oss. Vår samarbetsmodell och vår höga andel automation kommer att hjälpa Bread & Boxers att fortsätta sin fina tillväxtresa, säger Håkan Lindberg, Head of Business Development på Nowaste.

Kontaktpersoner:

Håkan Lindberg,