2021-08-19 11:14BLOGGPOST

MEDARBETARPORTRÄTT: Tin Kacapor

Nowaste-logistics-personal

Nu är det dags att lära känna Tin, en kreativ kille med mycket positiv energi och som inte är rädd för nya utmaningar. När Tin inte befinner sig på Nowaste Logistics hittar ni honom oftast bakom DJ-båset eller med kameran i högsta hugg.

Tin Kacapor är en 22-årig kille som är född och uppvuxen i Helsingborg. Efter han gick ut gymnasiet tog han en paus från studierna för att resa, utforska nya saker, delta i musikfestivaler och andra evenemang där olika kreativa saker möts i en form.

Efter gymnasiet höll jag på med lite olika kreativa projekt och försökte mest hitta mig själv i vad jag tycker är kul. Jag tror att kombinationen av allt är det bästa.

När Tin kom tillbaka till Helsingborg efter sina resor började han söka jobb för att tjäna in lite av de pengar han hade spenderat. Han skickade i väg många ansökningar men det var inget jobb som kändes rätt. Då dök möjligheten upp på Nowaste Logistics och Tin fick jobb som plockare. Sedan start har Tin visat att han gillar att arbeta hårt och har hittills varit i plocket på Everfresh, T1-terminalen och T2-terminalen. Nowaste har gett honom en stabil grund att falla tillbaka på och med hjälp av pengarna han tjänat ihop har han kunnat flytta hemifrån och investera i mer utrustning till sina kreativa projekt.

Hur trivs du på Nowaste Logistics?

Jag trivs mycket bra på Nowaste. Att jobba som plockare är ett tufft fysiskt jobb, men så länge man tar hand om sig själv är det inga problem. Det bästa är att man kan jobba hårt och fokuserat, samtidigt som man behöver ta mycket eget ansvar. Jobbet passar min nuvarande livssituation perfekt.

Tin är inte rädd för att ta i med hårdhandskarna. Han får oftast inte nog utan vill alltid prestera och bli bättre och utveckla sig själv. Ett sätt att göra det är att tävla mot sig själv för att få motivation. Han anser att det är dem små målen och tävlingarna som gör att man pushar sig själv. På det sättet utmanar han alltid sig själv och jobbet blir därmed mer effektivt.

Vad har du för framtida mål?

Om möjligheten finns hade det varit kul i framtiden att utvecklas inom Nowaste och testa andra positioner som kanske passar min kreativa sida. Hittills har jag lärt mig mycket på Nowaste, allt från sociala interaktioner till problemlösning. Jag fortsätter att lära mig nya saker hela tiden.

För Tin handlar det om att lära sig av varandra. Han tror inte det spelar någon roll vart du är i livet, vem du är och vad du jobbar med, utan anser att man får hela tiden lärdomar som man kommer ha nytta av i framtiden. Några av Tins styrkor är att befinna sig i sociala sammanhang och få människor att trivas. Han är en empatisk person som är bra på att lyssna och att lära.

Det är kul att ta del av alla sociala sammanhang. Jag tycker om att träffa kollegor utanför jobbet och skaffa nya kompisar och kontakter. För man vet aldrig, helt plötsligt är det någon som känner någon och det kan leda till roliga saker som exempelvis spelningar.

Vad gillar du att göra på din fritid?

Jag är en aktiv kille som oftast har många bollar i luften. På fritiden gör jag allt möjligt inom mitt stora intresse: spelningar, filmning, redigering och olika former av kreativt skapande.

Hans intresse för det kreativa började med datorer och olika tekniska program som han brukade leka runt i. Han tycker det är superkul att skapa men är fortfarande osäker på vad han vill satsa på. Det bästa enligt Tin är själva skapandeprocessen, efteråt vet han att det är en skön känsla i kroppen när hjärnan har stimulerats och att man får chansen att uppleva en klar produkt.

Nowaste har gett mig chansen till ett jobb som öppnar upp möjligheten för mig att investera i mina drömmar. Jobbet har hjälpt mig att ta ett nytt steg i livet.

STORT TACK FÖR SAMTALET TIN!