2021-06-10 12:43BLOGGPOST

MEDARBETARPORTRÄTT: Maja Zindovic

Låt oss presentera: Maja Zindovic. Maja arbetar som HR Business Partner i koncernen, och började i januari 2021. I detta porträtt får vi chansen lära känna en aktiv, nyfiken och motorcykelåkande tjej från Hässleholm.

Maja är en glad 28-åring som bor i Helsingborg sen sex år tillbaka tillsammans med sin sambo. För några år sedan pluggade hon HR-programmet i Kristianstad samtidigt som hon arbetade med att köra truck på lagret på Bergendahls Foods.

“Min fyra år äldre storebror banade vägen för mig då han började studera PA-programmet på Lunds universitet. Redan när jag gick i tvåan på gymnasiet visste jag att jag ville arbeta med personalfrågor”.

Efter examen började Maja sommarjobba på HR-avdelningen på Findus, där hon tidigare hade praktiserat. Under hennes år på Findus arbetade hon i olika projekt och upplevde stora förändringar när Findus flyttade från Bjuv till Malmö. Tiden på Findus formade Maja då hon fick chansen att ta stort ansvar, lära sig nya saker och mogna in i yrkesrollen. När chansen dök upp sökte Maja till Total Produce Nordic för att testa på något nytt. Idag är hon anställd som HR Business Partner och arbetar med koncernens alla bolag.

“På HR-avdelningen har vi fått brett ansvar över HRs alla områden. Vi kollar på var behovet finns och hjälps hela tiden åt, beroende på situationen och vilket bolag som behöver mest resurser för det specifika tillfället. Jag tar i synnerhet ansvar för HR-frågor på Nowaste tillsammans med min kollega Isuf , i nära samarbete med People & Culture avdelningen på Nowaste. Utöver det har jag även ansvar för Saba och Hedenbys.”

Hon fortsätter berätta att arbetsuppgifterna handlar om vad man brinner för, men såklart vad man har för kompetens och erfarenhet. Maja själv brinner för allt som leder till förbättring, det vill säga utbildningar, workshop, teambuilding eller djupare samtal med medarbetare och chefer. Hon upplever sig själv som en väldigt nyfiken person och ser hela tiden potential till att utveckla olika processer.

“Jag vill inte riktigt bli fullärd, utan vill fortsätta utvecklas hela tiden. Jag tycker om att utmanas i områden jag inte kan lika bra. Det är roligt att kasta sig ut på okänt vatten. Bästa med HR är kombinationen av att grotta ner sig i detaljer, men samtidigt få ett stort socialt utbyte”.

Hur trivs du hittills på bolaget?

“Det var speciellt att börja som ny medarbetare under Corona-tider när många arbetade hemifrån, men jag fick en bra mjukstart. Nu efterhand var det väldigt skönt för jag fick chansen att reflektera mellan alla möten och nya intryck. Alla kollegor jag träffat är så nyfikna, trygga och välkomnande.”

Hon anser att bolaget känns väldigt rätt och hon tycker det är spännande att det är en mix av två olika branscher i koncernen. Maja står starkt bakom koncernens värderingar, kultur och hållbarhetsarbete och arbetar just nu med att komma ännu närmare den dagliga verksamheten. Hon älskar kombinationen av att bolaget funnits väldigt länge, men samtidigt har ett modernt tänk och vill ligga i framkant.

Vad gillar du att göra på din fritid?

När Maja inte befinner sig på jobbet gillar hon att umgås med sin familj och vänner, eller åka motorcykel med sin sambo. De har precis köpt hus utanför Helsingborg, närmare naturen och skogen. Ett perfekt avstånd för en motorcykeltur till jobbet 😉

“På sommarhalvåret är jag nästan alltid utomhus. Antingen på vägarna, ute i naturen eller vid havet. Jag och min sambo tycker om att vara aktiva. Vi vandrar, tränar och på vintern åker vi snowboard. När det inte är en pandemi gillar vi också att resa och upptäcka nya platser.”

Vad har du för framtida mål?
Maja är en person som vill väldigt mycket. Hon har alltid haft ambitioner och är mycket målmedveten. Just nu ligger fokuset på att komma in i sin roll inom koncernen. Maja vill fortsätta lära känna allt och låta nya mål växa fram. I framtiden kan hon absolut tänka sig att arbeta med olika projekt eller ha en utomlandstjänst om tillfälle ges.

“När jag väl har bestämt mig för något så ger jag inte upp, då är det som gäller. Jag finner hela tiden utmaningar i mitt arbete som jag tycker är kul och gör att jag fortsätter att utvecklas.”

Slutligen, beskriv dig själv med tre ord:

“Oj svårt, men skulle nog vilja säga optimistisk då jag oftast är positivt inställd och inte ser hinder, orädd då jag gillar göra nya uppgifter som jag aldrig gjort innan och nyfiken då jag är intresserad av andra människor och vill förstå helheten i olika situationer

STORT TACK FÖR SAMTALET MAJA!

Nowaste Logistics är ett av de ledande logistikföretagen i Norden och sysselsätter idag över 500 personer och driver tolv terminaler. Nowaste är ett värderingsstyrt företag som strävar efter att vara ledande inom segmenteten för FMGC, tekniska lösningar och e-handelslogistik. Genom kombinationen av våra värderingar – passion, nyskapande och ansvar – tillsammans med våra kärnkompetenser inom automation, IT och personal ska vi öka våra uppdragsgivares konkurrenskraft och förutsättningar för att utvecklas. Totalt disponerar vi en lager- och terminalyta om 160 000 kvadratmeter, fördelat över de tre temperaturzonerna kylt, fryst och varmt.