2020-11-16 14:22PRESSMEDDELANDE

’’Vi har ingen koppling till stiftelsen NOWaste Foundation’’

Foto: Britt-Mari Olsson, HD.Foto: Britt-Mari Olsson, HD.

Under fredagen publicerade NSR ett pressmeddelande som förklarar att de efter en utredning avslutar allt samröre med en stiftelse vid namn The NOWaste Foundation. Denna stiftelse har inga kopplingar till logistikföretaget Nowaste Logistics AB.

’’Vi har tagit del av information som publicerats gällande utredningen av stiftelsen och vill tydliggöra att det inte finns någon anknytning mellan Nowaste Logistics och stiftelsen NOWaste Foundation. Det är en olycklig liknelse av namn vilket kan få läsaren att dra felaktiga slutsatser’’, säger Malin Schäfer, vice VD på Nowaste Logistics AB.

Kontaktperson:
Sofhie Mandusson
Kommunikationsansvarig
sofhie.m@nowaste.se

Länkar till pressmeddelande och nyhetsartiklar:
- https://www.mynewsdesk.com/se/nsr/pressreleases/nsr-bryter-med-stiftelse-3050968
- https://www.hd.se/2020-11-13/nsr-bryter-med-stiftelse-efter-hd-s-granskning
- https://www.hd.se/2020-11-15/nsr-betalade-ut-miljoner-till-konsult-med-konkurser-och

Nowaste Logistics är ett av de ledande logistikföretagen i Norden och sysselsätter idag över 500 personer och driver tolv terminaler. Nowaste är ett värderingsstyrt företag som strävar efter att vara ledande inom segmenteten för FMGC, tekniska lösningar och e-handelslogistik. Genom kombinationen av våra värderingar – passion, nyskapande och ansvar – tillsammans med våra kärnkompetenser inom automation, IT och personal ska vi öka våra uppdragsgivares konkurrenskraft och förutsättningar för att utvecklas. Totalt disponerar vi en lager- och terminalyta om 160 000 kvadratmeter, fördelat över de tre temperaturzonerna kylt, fryst och varmt.