2022-07-05 12:07PRESSMEDDELANDE

Ny e-handlare ska koppla greppet om husdjursmarknaden i Sverige

Mypetfriend.se väljer Nowaste Logistics som logistikpartner.

Efter många år i seniora roller satsar nu Magnus Nordstrand och Mats Nordin tillsammans med ytterligare investerare på att ge sig in i husdjursbranschen med Nowaste Logistics som logistikpartner.

Bolaget, som heter Djursaker Sverige AB, har under en längre period arbetat med att bygga en organisation med spetskompetens för just e-handel och inom segmentet foder och tillbehör för sällskapsdjur. Den sista pusselbiten innan lansering var logistiken.

Vi är båda två djurägare och vi tycker att det finns behov av en aktör som kommer från konsumentens och djurets perspektiv. Att kunna tillhandahålla ett brett sortiment med hög kvalité och även ge god service hela vägen ut till kund är viktigast för oss, säger Magnus Nordstrand, ordf. Mypetfriend.

Marknaden för foder och tillbehör till husdjur har vuxit kraftigt de senaste åren. Idag har var tredje hushåll sällskapsdjur. Mest populär är katten och därefter hunden. Andra djur som räknas till kategorin sällskapsdjur är exempelvis kanin, fågel, hamster och marsvin men även reptiler och akvarium.

Magnus, som närmast kommer från Ahlsell, har även ett förflutet på ICA, är initiativtagare tillsammans med bland andra Mats Nordin som har lång erfarenhet inom logistikbranschen från bland annat Agility och DB Schenker.

Vi blev tipsade om Nowaste och det kändes helt rätt. Just e-handel ställer stora krav på logistiken och vi var tvungna att få med oss en partner som vi kan växa tillsammans med. Nu när vi även blivit klara med logistiklösningen så öppnade vi upp hemsidan den första juni, kommenterar Mats Nordin, Delägare och ledamot i Mypetfriend.

Det är en väldigt spännande resa som vi har framför oss. Marknaden för foder och tillbehör till sällskapsdjur är i stark tillväxt och organisationen bakom Mypetfriend är mycket kompetent så vi tror på, och ser fram emot, en minst sagt spännande tid framöver tillsammans, säger Jesper Brandin, Försäljningschef Nowaste Logistics.

För mer information vänligen kontakta,

Magnus Nordstrand, Ordf. Djursaker Sverige AB
# 0761-25 78 88