2018-03-20 16:30NYHETER

Out of home AB och Nowaste Logistics har inlett ett samarbete

null

Out of home AB och Nowaste Logistics har inlett ett samarbete i vilket Nowaste tillhandahåller lager-, IT- och distributionstjänster. Outofhome.se är ett foodservice-företag som initialt inriktat sig på koloniala varor som drycker, smaksättning, konserver och torrvaror till café, restaurang och hotell. Efter en snabb tillväxt erbjuder nu outofhome.se över 2000 artiklar till kunder över hela Sverige.

Det som skiljer outofhome.se från en traditionell grossist är att de saknar säljare. Visionen är att ta producenter och leverantörer närmare slutkund för att på så vis erbjuda bättre produkter till bättre villkor med hjälp av e-handel och en effektiv distribution. Företaget är ett relativt ungt bolag och ligger i framkant när det handlar om modern teknik och e-handel B2B.

För Nowaste innebär detta ett uppdrag som initialt ligger närmare 100 orders om dagen. Hanteringen sker i samma lager som en rad andra uppdrag på en av de två terminalerna Nowaste har på Väla södras industriområde i Helsingborg.

• Mycket spännande uppdrag som ligger nära den bransch vi kommer ifrån och som har höga tillväxtambitioner. Det passar oss väl att få vara med på deras resa från början och utveckla deras logistik i takt med deras mål, säger Christian Hallberg, vice VD på Nowaste Logistics AB.
  • Vi har ambitionen om att bli en fullsortimentsgrossist inom foodservice och vi tror att nyckeln för att lyckas är e-handel och modern teknik kombinerat med effektiv logistik. Vi har hittat en partner för logistiken i Nowaste som möjliggör för oss att erbjuda rätt service mot våra kunder, säger Jacob Hillestad, Marknadschef för Out of Home AB.

Samarbetet inleddes efter en lyckad lagerflytt finns nu fler än 2 000 artiklar lagerlagda i ett växande sortiment. Outofhome.se växer i snabb takt och omsättningen har dubblats varje år sedan start till närmare 50 mkr 2017.

För mer information, kontakta Christian Hallberg.

Mail: christian.h@nowaste.se

Nowaste Logistics är ett av de ledande logistikföretagen i Norden och sysselsätter idag närmare 500 personer. Vi är ett värderingsstyrt företag som strävar efter att vara ledande inom segmenteten för FMGC, tekniska lösningar och e-handelslogistik. Genom kombinationen av våra värderingar – Passion, Nyskapande och Ansvar – tillsammans med våra kärnkompetenser inom Automation, IT och Personal ska vi öka våra uppdragsgivares konkurrenskraft och förutsättningar för att utvecklas. Totalt disponerar vi en lager- och terminalyta om 160 000m2 fördelat över de tre temperaturzonerna kyl, frys och varmt.

Sofhie Mandusson
Kommunikationsansvarig