2018-11-28 13:14BLOGGPOST

Missa inte E-Drop på Smarta Städer

null

Nowaste Logistics är på plats på mässan Smarta Städer i Kista under dagarna två och presenterar E-Drop som en del av lösningen för att reducera trafiken och utsläppen i våra städer. Denna gång premiärvisas multiskåpet som innebär att flera användare kan få leverans till samma plats. Oavsett vilken transportör eller vilken e-handlare de valt. Vi har nämligen byggt vidare på konceptet med Brevlådan 2.0 för villor och radhus. Nu finns även en variant för flerbostadshus och utlämningsplatser som centralstationer, köpcentra osv.

• Vi står inför stora utmaningar är vi tittar på infrastruktur och utsläpp i och kring våra städer. Genom digitalisering och e-handelns genomslag så ser vi nu att behoven som vi har idag förändras vilket leder till att vi behöver hitta nya lösningar. Som vi ser det så kan E-Drop definitivt vara en del av lösningen för att reducera transportberoendet, säger Susanne Hjorthagen, ansvarig för E-Drop på Nowaste Logistics.

En del i att E-Drop kan reducera transportberoendet är att alla leveranser blir tidsoberoende genom att varorna står säkert och i rätt temperatur om sådana krav föreligger. Således kan leveransen, oavsett val av transportör, ske närhelst på dygnet och konsumenten behöver heller inte bege sig till närmaste ombud längre. Kom förbi vår monter och hör mer om hur vi vill lösa The last mile med E-Drop. En tids- och transportörsoberoende lösning för användaren, även för varor som kräver kyla och frys.

Nowaste Logistics är ett av de ledande logistikföretagen i Norden och sysselsätter idag närmare 500 personer. Vi är ett värderingsstyrt företag som strävar efter att vara ledande inom segmenteten för FMGC, tekniska lösningar och e-handelslogistik. Genom kombinationen av våra värderingar – Passion, Nyskapande och Ansvar – tillsammans med våra kärnkompetenser inom Automation, IT och Personal ska vi öka våra uppdragsgivares konkurrenskraft och förutsättningar för att utvecklas. Totalt disponerar vi en lager- och terminalyta om 160 000m2 fördelat över de tre temperaturzonerna kyl, frys och varmt.

Sofhie Mandusson
Kommunikationsansvarig