2022-03-30 09:48BLOGGPOST

5 snabba frågor: Hanna Steiner

När det är frågor som berör siffor är det med självklarhet som vi vänder oss till vår egen redovisningscontroller Hanna Steiner. Vi har tagit oss en sväng förbi Grow- kontoret där Hanna sitter och ställt fem snabba frågor till henne.

Så Hanna hur länge har du jobbat på Nowaste?

- I början på maj blir det två år. Dessförinnan arbetade jag i fyra år som senior associate på en revisionsbyrå. Att byta jobb under en pandemi där merparten av de anställda arbetade hemifrån var en lite speciell upplevelse, både socialt och arbetsmässigt sett. Jag är därför väldigt glad och tacksam över att få jobba fulltid på kontoret nu.

Hur skulle du beskriva din arbetsroll?

- Jag skulle vilja säga omväxlande. Jag har dessutom en chef som låter mig arbeta med mycket frihet under ansvar. Tack vare detta har jag kunnat forma mitt arbetssätt så som passar mig bäst samt haft friheten att skapa och förfina processer och rutiner för en ökad effektivitet och kvalitet i det dagliga arbetet. Just nu är min roll dessutom lite i förändring i takt med att verksamheten i E-drop växer och utvecklas, då jag kommer vara ansvarig för företagets ekonomifunktion. Jag ser med spänning fram emot den resa som väntar och tror verkligen på E-drops affärsidé.

Vad spännande, det gör vi med! Men hur ser då en typisk arbetsdag ut?

- Det beror lite på var i månaden vi befinner oss. I korta drag kan man säga att mina arbetsdagar är uppdelade i cykler med peak under månadsboksluten. Därefter kommer en uppföljningsperiod med ett större fokus på till exempel analysarbete och rapportering. Därutöver uppstår det ju löpande olika ad hoc-situationer, vilket gör att det är svårt att förutspå exakt hur dagen kommer se ut. På lunchen hittar ni mig oftast i gymmet.

Det låter som du har full rulle hela månaden, men vad gör du när du inte är på Nowaste?

- Umgås mycket med vänner och familj. Försöker träna ett par ggr i veckan. Nuförtiden blir det en hel del padel också. Jag älskar att resa och hitta på saker, och har därför mer eller mindre klättrat på väggarna under pandemin. Nu när våren är på ingång längtar jag efter soliga kvällar på någon uteservering, gärna med ett glas rosé.

Sist men inte minst, vad är något kul vi inte vet om dig?

- Jag är officiell Pepsimästare. Vid ett blindtest med sex olika Cola-märken kunde jag sortera ut vilket glas som innehöll Pepsi Max (och som plus i kanten - även vilket som innehöll Coca Cola Zero). Om detta är en talang att vara stolt över eller bara en bekräftelse på extrem överkonsumtion av Pepsi Max är en helt annan fråga.

Det kallar man talang, stort tack för pratstunden Hanna!